Brintellix, päivä 3

Hammaslääkäri käynti
____________________________
Tänään piti herätä aiemmin koska oli se hammaslääkäri aika. Yleensä mä herään klo 12 tai välillä jopa myöhemmin. Tänään herätys oli 10.40 ja siihen heräsin hyvin väsyneenä. Noh piti kuitenkin nousta. Pesin hampaat (jei jaksoin tehdä sen) mutta älysin etten voi syödä enää paahtoleipää (eräpäivä mennyt ohi). Laitoin iskälle viestiä ja se tuli hakemaan. Se haki mulle Laurell kahvilasta lihapasteijan ja sitten lähdettiin kohti Hämeenlinnaa ja Oral'ia.. Jännitys kasvoi. Se ei kuitenkaan ehtinyt vaikuttaa yöllä, etten olisi saanut unta, koska se sovittiin niin vähän aikaa sitten. Sen jälkeen kun olin syönyt sen pasteijan, otin Brintellix'n.

En tiiä mainitsinko päivä 1 postauksessa että ostin taas Atarax lääkettä kun sitä oli vielä reseptissä jäljellä. Kuitenkin. Kun saavuttiin Oral'iin (yksityinen hammaslääkäri paikka Hämeenlinnassa) se haju taas aloitti ahdistuksen. En siedä sitä hammaslääkärin hajua. Siis alkaa heti ahdistaa. Kuitenkin siihen tottuu onneksi. Kysyin siinä sit ilmoittautumisen jälkeen yhdeltä hoitajalta et voiko siitä "vesi automaatti" (mikälie) jutusta ottaa vettä nii saisin otettuu vähän rauhoittavaa lääkettä. Se sano et juu tietty. Otin sitten neljä Atarax'ia. Yksi ei toimi ja kaksi oli vähän epävarma et auttaako tarpeeksi ja kolmea ei voi ottaa, joten neljä. Se hoitaja tuli hetken päästä kysymään auttaako ne mun lääkkeet, sanoin et juu taitaa auttaa. En kyl ollut siinä kohtaa varma. Sitä kun ei huomaa sillee.

Mä olin varannut ajan tutulle hammaslääkärille. Se on iskän tuttu ja oon aiemmin sen luona käyny. Luotan siihen. Joka kerta mennyt paremmin kuin edellinen. Kun mut kutsuttiin sinne huoneeseen nii ahdistus hieman kasvoi. Sain pitää lävistykset paikallaan. (Viimeksi oli ollut ongelmia niiden takaisin laitossa). Se oli hieman inhottavaa kun se hammaslääkäri hieman koputteli eri hampaita ja koitti päättää et mikäköhän siellä aiheuttaa ongelmaa. Sitten sinne puhallettiin ilmaa jollain laitteella taas ja se vihlominen sattui mutta sen avulla se löysi sen ongelmahampaan. Tällä kertaa se halus laittaa puudutusainetta missä ei olis adrenaliinia kun viimeksi sydän tykytti niin kovasti ja nyt oli jo hieman tykytystä. Kaks piikkiä jotain puudutusainetta ja odotusta. Mutta kun se yritti aloittaa vihloi vielä. Piti sitten laittaa sitä adrenaliini puudutusainetta (tai mitä lie). Sydän ei kuitenkaan alkanut tykyttää ja puudutus oli hyvä. Poraus ei kestänyt kauan. Tää hammas oli siis sellainen missä oli jo paikka ja paikan alla oli reikä. Piti siis vain purkaa paikka ja paikata uudelleen.

Se hammaslääkäri kehui et oli puhtaat hampaat (varmaan verrattuna pariin edelliseen kertaan) ja sitä et olin tullut ajoissa. Viime kerralla tulin ihan liian myöhään, kipu oli jo sietämätöntä. Nyt kipua ei ollut paljoakaan vain vihlontaa. Mun aika oli siis 12.40 ja mä olin sieltä ulkona jo 13. Ja mä tulin hymyillen ulos sieltä huoneesta. Tietenkin se hymy oli puolinainen kun puoli naamaa puuduksissa.
_____________________________________

Brintellix, päivä 3

Mun ongelma aamulla oli, että mun piti pestä hampaat, odottaa 30min, syödä jotain, ottaa brintellix ja sitten jotenkin saada about kaikki ruuan tähteet pois hampaista. Pelkäsin myös et jos tulee pahoinvointia hammaslääkärissä. No, ei tullut. Ei muutenkaan. Eilen tuli sängyssä makoillessa mutta se saattoi olla paahtoleivästä. Vähän jännittää ens perjantaina 10mg annostukseen siirtyminen. Mulle sanottiin että viikko tätä 5mg ja sitten siirtyä 10mg (eli kaks 5mg päivässä) mutta otan 8 päivää 5mg'tä koska muuten jäisi yksi pariton pilleri.

Vielä siis ei mitään liian pahoja sivuvaikutuksia. *Koputin päätä*.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Brintellix, päivä 1

Kaksi päivystyskäyntiä viikossa