Kotona

Yö oli kamala. En saanut nukuttua kuin tunnin. Jos sitäkään. Aamulla lääkäri tuli juttelee. En muista mitä juteltii. Se soitti sit sille samalle psykiatrille kenen kanssa kävin juttelemassa sillo ku poliisit vei mut päivystyksee. En tiiä mitä se psykiatri sano ku lopulta pääsin kotii.

Paljon kyllä tapahtui siinä yössä.

Multa otettiin perus jutut siis mitattiin kuume, katottiin verenpaine ja sit kai veren happi pitoisuus, tai joku semmonen. Sit sain käydä nukkumaa. Enhän mä saanu nukuttuu. Lääkkeet oli jääny kotii.

Kuulin ku se nainen huusi. Se rauhottu lopulta. En nähnyt sitä mut sain selville et se oli vanhempi rouva.

Se lääkäri sano et jos maksa on menny, sit kuolee hitaan ja tuskallisen kuoleman. Eka kuulemma tulee pahoinvointi ja sit tulee kivut.

Sit ku lähin ajamaa kotii nii jouduin pysähtymää koska oksetti ja tietty sit oksensin... Mä inhoon oksentamista. Se oli kamalaa. Kyykin siellä pientareella ja oksensin.. Hyi. Varmaa näytti hauskalta. Mutta siinä kohtaa aloin miettimään, "entä jos tää on SE pahoinvointi, entä jos mun maksa on mennyttä". Sit ku tulin koti taajamaan nii menin heti terveyskeskuksee puhumaa terveydenhoitajan kanssa koska mulle jäi epäselväks pari asiaa ku lähin niin nopeesti sieltä päivystyksestä/sairaalasta. Meen huomenna labrakokeisiin, jossa testataan et onko se maksa kunnossa ja pari muuta testiä.

Mua pelottaa nyt ihan hirveesti. Mä pelkään et se maksa on mennyttä ja että mä kuolen. En pelkää sitä hidasta ja tuskallista kuolemaa, vaan kuolemaa. Koska ei tiedä mitä sitten tapahtuu. Ja mä en halua kuolla.

Anteeks ku tää teksti on vähän sekavaa. Mulla on paha olo vieläkin, fyysisesti. Henkisesti, mä en oikeestaa tunne mitää, oon varmaa turta pelosta. Tai jotai. Ku kyllä mä pelkään hyvin paljon. Mutta jotenki tuntuu etten tunne sitä. Tai jotai. 

Kommentit

  1. Toivotaan et maksa on ihan ok ja et opit jotain tästä? :)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Brintellix, päivä 1

Kaksi päivystyskäyntiä viikossa